> design > add a gadget > HTML/javascript Rainbow Pinwheel Pointer > Design > Add Gadget > Html/JavaScriptff { panda }


Mr.Penang and Ms.Perak <3 Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan .

My Sister :) Rindu kau sangat-sangat !
Monday 16 December 2013,, 20:52, 0 comments
Story about beloved sister . Aku rindukan dia :'(



Dah lama aku tak jumpa dia,melihat wajah ye,senyuman ye,suara ye .Aku terlalu rapat dengan dia sejak kecil lagi,kami tak pernah berpisah,tapi akhirnya kami berpisah juga takdir dah tertulis begitu so kami redha je . Tamat je pengajaran dia terus bekerja dapat rezeki dia terima,masa tu aku belum tamat sekolah lagi baru form 5,dia terpaksa tinggalkan aku dengan makayah sebab nak cari rezeki katanya . Makayah izinkan daripada dia duduk rumah tak buat apa,layan karenah aku,terperap je kat rumah lebik baik dia kerja pergi merantau dan berdikari sendiri . yang aku pulak tak izinkan yela time aku sekolah lagi dia dah tinggalkan aku,habis tu aku nak sembang dengan sape lagi,nak gurau dengan sape? Makyah pi kerja mana ada masa dengan aku, dia pun rasa serba salah,dia macam tak nak,tapi dia bosan kot jadi penganggur baik dia kerja. Lama2 aku pun rela dia pergi,demi masa depan dia juga aku tak boleh la nak paksa dia,dia ada hak dan dia pun ada impian sendiri aku tak boleh la nak pentingkan diri.Tak mengapa aku faham,sebelum dia pergi sepanjang hari tu aku borak2 dengan dia sampai tak tidur esoknya dia dah nak pergi aku salam dia,dia cium aku,kami peluk erat . Dia jalan slow2 masuk dalam kereta sambil pandang aku dan dia lambai tangan mata dia tak lepas pandang tengok aku,adik dengan makayah sampai je selekoh taman tu dah tak nampak kereta tu kami pun terus masuk rumah.Paling sedih kami tak dapat nak hantar dia makayah ada hal masa tu,tak sampai 10 minit tiba2 phone aku bunyi 'akak aku tepon' aku ingatkan ada barang tinggal rupa2 ye dia nak bagi pesanan kat aku ,jgn nakal,belajar rajin2 sebab nak SPM,jgn nak lepak je,jaga adik dengan makayah . Tiba2 airmata aku mengalir dengar suara tu ,pesanan last dia cakap 'jangan nangis cuti nanti jila balik ye' aku cuma cakap baik lah jila,jgn lupa tau balik sini bawak chocolate cabry ye ,tengah nangis pun boleh buat lawak lagi ,dia cakap 'ye nanti jila bawak ye,kirim salam kat makayah dah sampai nanti jila tepon lagi'okay bye2 ,love you, muahhhh Assalamualaikum . Aku pun jawap dengan nada perlahan ,ye bye2,love you too,muahhhh,waalaikumusalam . 
Nak dekat 2 tahun la juga dia pergi,kami hanya borak dalam phone,kalau dia ada cuti dia balik . Dalam masa 2 tahun tu hidup aku rasa macam kosong,sunyi je takde teman.Adik sekolah petang,lagipun takde la rapat sangat dengan adik . Aku pulak yang bosan,sunyi sangat kalau ada dia baru best , along,angah dengan abg pun dah kerja dah berumah tangga,masing2 dah ada haluan sendiri . Bila bosan lepak dengan kawan , keluar memang lepak dengan kawan la tapi dekat rumah mana mendatang kawannya ,bosan gila,mengadap tv,laptop,makan,tidur buat benda yang sama setiap hari.Blaa..blaa..blaa..............
Giliran aku pulak yang tamat pengajaran ,habis terus kerja(kerja sementara) hanya 4 bulan lepas tu dapat sambung belajar . Sorang2 keluar dari rumah tu ,biasa lah anak2 kalau dah besar kena lah berdikari,cari rezeki yang halal,pergi merantau . Sedih lagi , sian makayah rumah tu sekarang tinggal 3 orang je makayah dengan adik lelaki. Takpe makayah kami sebagai anak membantu dan berjuang demi masa depan dan juga makayah kami akan berusaha . 
Aku masih ingat kisah2 dulu ,sampai sekarang aku tak boleh lupa kisah nie , semalam tepon dia nak tanya nextweek balik tak , dia cakap 'tak dapat cuti la,sory la jila tak dapat ikut' .Aku terus nangis sebab dengar suara tu lagi ,aku cakap 'kenapa jila tak balik tau tak nadiah rindu balik la' , dia cakap' ye jila pun rindu juga,kenapa nie jangan la nangis okay2 tengok nanti jila ambil cuti ye,nanti jila call balik tengah bz nie' okay bye2 .
Kenapa aku nangis , aduhhh dah la nangis time aku kat kolej depan kelas tengah lepak2,tiba2 je nasib baik kawan2 aku tak nampak(pandai aku cover) kalau tak malu aku . ishhh apalah kau nie nadiah .
Kelas tamat kul 5 lebih macam tu ,naik bas tengok phone ada missed call ,aku baru nak tengok ada panggilan masuk , akak aku tepon cepat2 aku jawap . Sembang punye sembang sampailah aku dah turun dari bas cakap2 lagi,akhirnya keputusan yang dinanti2 sudah maliiiii !(mari) haha :D Akak aku cakap dia akan balik nanti dia bagi tau , so nextweek makayah datang yeahhh ambil dia dulu .Alhamdullillah jumpa juga nanti ,yuppyyy :D Tak sabar nak balik kampung . Love you sis <3 
okay la cerita dah habis yang nie takde sambungan . hehe .byeee Assalamualaikum .